loading...
دوره تخصصی بازرسی چشمی جوش با مدرک بین المللی
مؤسسه آموزش و مهندسی جوش ایران بازدید : 120 جمعه 18 بهمن 1392 نظرات (0)

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

جوشکاری لوله ها انتقال گاز نظیر لوله های انتقال گاز طبیعی و گاز مایع یکی از مهمترین جوشکاریها بوده و توجه به این امر مهم مخصوصاً در تاسیسات نفتی کشور بسیار حائز اهمیت است زیر در این روش علاوه بر اهمیت کیفیت جوش با توجه به فشار وارده بر جدار لوله ها بویژه در خطوط خاص انتقال گاز که فشار داخل متجاوز از kg 70 نیرو بر سانتی متر مربع یا Psi 1000 ( پوند بر اینچ مربع ) می باشد ( توزیع اینکه فشار گاز ها تا ریگلاتور مراکز تجاری و صنعتی و منازل 60 Psi بوده و این فشار ( 60 Psi بعد از ریگلاتور هر منزل و ورد به لوله اصلی به psi کاهش می یابد و برای مراکز تجاری و صنعتی از 60 psi به 2 psi کاهش می یابد) ونیز با توجه به عبور لوله ها از نقاط مختلف بالاخره نوع مواد سوخت داخل لوله ها در اثر مرور زمان نسبت به جدار لوله ها و اتصالات بی تاثیر نخواهد بود اهمیت و دقت عمل را در این امر مهم ایجاد می کند.

 

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

 

مؤسسه آموزش و مهندسی جوش ایران بازدید : 336 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

 

جوشکاری اولتراسونیک چیست و چگونه انجام می شود؟

 

 

جوشکاری با امواج مافوق صوت را بهتر بشناسیم

 

 

جوشکاری با امواج مافوق صوت

 

 

جوشکاری اولتراسونیک روشی متداول و فراگیر در کشورهای پیشرفته و صنعتی که برای جوشکاری عمدتا قطعات پلاستیکی و بعضا قطعات فلزات بوده و در دسته بندی روشهای جوش کاری زیر مجموعه روش جوشکاری با گرم کردن داخلی مکانیکی می‌باشد. همچون سایر روشهای جوشکاری مراحل پنج گانه جوشکاری در اینجا نیز وجود دارد:

۱)آماده سازی سطح یا Surface Preparation شامل تمیز کاری و براده برداری: وجود آلودگی و لبه‌های اضافی باعث افت کیفیت جوشکاری خواهد شد  ۲) گرم کردن یا Heating: از انرژی امواج فراصوت با فرکانس‌های بالا ۲۰ تا ۷۰ کیلوهرتز برای این منظور استفاده می‌گیرد .

۳) فشردن یا Pressing: وقتی دو قطعه کار به قدر کافی گرم شوند باید به یکدیگر فشرده شوند. این فشار با کمک سیستم پنوماتیک و هورن (شیپوره) دستگاههای جوشکاری تامین می‌شود .

۴) آمیزش بین مولکولی یا Intermolecular Diffusion: تماس دو قطعه کار گرم شده و در آستانه ذوب با یکدیگر و فشار وارده بر آنها فرصت را برای آمیزش مولکولهای دو قطعه کار در یکدیگر فراهم می‌آورد .

۵) خنک کردن یا Cooling: انجماد و سرد شدن محل جوشکاری آخرین مرحله بوده که در این مرحله پلیمرهای نیمه کریستالی ساختار کریستالی خود را و پلیمرهای آمورف نیز ساختار خاص خود را در قبل از عملیات جوشکاری به دست خواهند آورد . در این مرحله تنشهای پسماند و اعوجاج در قطعه کار محتمل است . در این روش مراحل ۲ و ۳ و ۴ تقریبا همزمان و در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد و قطعه کار بلافاصله سرد می‌شود.

 

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

 

مؤسسه آموزش و مهندسی جوش ایران بازدید : 56 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

 

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

 

آزمون‌های غیرمخرب به مجموعه‌ای از روش‌های ارزیابی و تعیین خواص دستگاه‌ها و قطعات ساخته شده گفته می‌شود که هیچ‌گونه آسیب یا تغییری در سامانه ایجاد نکنند.

 

 

محتویات

 

۱ کاربردها

۲ روش‌ها

۲.۱ آزمون انتشار امواج صوتی

۲.۲ آزمون بصری و نوری

۲.۳ آزمون رادیوگرافی

۲.۴ آزمون ذرات مغناطیسی

۲.۵ آزمون فراصوت

۲.۶ آزمون مایعات نافذ

۲.۷ آزمون الکترومغناطیس

۲.۸ آزمون نشتی

۲.۹ آزمون ترموگرافی

۲.۱۰ آزمون نشت شار مغناطیسی

۲.۱۱ مقایسه روش‌ها

 

کاربردها

 

آزمون‌های غیر مخرب دارای کاربرد وسیعی در بسیاری از صنایع هستند. از آن جمله می‌توان موارد زیر را ذکر نمود: خودروسازی قطعات موتور بدنه مهندسی عمران سازه پی شبکه‌های انتقال آب راه و راه سازی صنایع نفت و گاز لوله‌های نفت و گاز هوانوردی

 

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

 

مؤسسه آموزش و مهندسی جوش ایران بازدید : 85 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

"

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

موسسه آموزش و مهندسی صنعت جوش ایران در دوره تخصصی بازرسی جوش با مدرک بین المللی به صورت غیرحضوری (آموزش از راه دور در سراسر کشور) ثبت نام میکند. پس از ثبت نام و دریافت پک آموزشی دوره بازرسی جوش در آزمون اینترنتی شرکت می کنید، در پایان دوره به دانشجویانی که موفق به قبولی در آزمون (اینترنتی) دوره شوند گواهینامه معتبر (با امضاء مهندس ادب آوازه و دکتر انصاری) داخلی و بین المللی اعطا خواهد شد. گواهینامه داخلی مورد تایید سازمان استاندارد کشور می باشد که مورد قبول برای تمامی مراکز دولتی و خصوصی داخل کشور است که جهت رزومه شما برای استخدام داخل این شرکت ها مؤثر می باشند و خود دوره هم دانشجویان را برای مصاحبه احتمالی ورودی آنها آماده می سازد. این دوره ها مخصوص کلیه دانشجویان، تکنسین ها و مهندسین فعال یا علاقمند به فعالیت در پروژه ها بسیار مفید می باشند و در پایان گواهینامه اتمام دوره (پس از قبولی در آزمون) دریافت می نمایند. این دوره ها با مزایای بیشتر و هزینه کمتر نسبت به دوره های حضوری مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است. همچنین این موسسه با استفاده از کادر اساتید دارای مدارک سطح عالی بازرسی از انجمن آزمایشات غیرمخرب آمریکا (ASNT Level III) اقدام به صدور گواهینامه قابل استعلام سطح 1 و2 (ASNT LEVEL I&II) در زمینه آزمایشات غیرمخرب می نماید. لطفاً جهت اطلاع از: سرفصل ها، پیشنیاز، هزینه، نحوه ثبت نام و سایر اطلاعات هر دوره به سایت www.naftir.com مراجعه نمائید یا با قسمت پشتیبانی تماس حاصل فرمائید.

وب سایت اینترنتی: www.naftir.com

پست الکترونیکی: info@ejosh.ir

تلفن دفتر مرکزی:03117863391و 6 -7777405 (311)98+ (جهت تماس درخواست شرکتی)

پشتیبانی و ثبت نام: 9009 118 0939-03117863391

لطفاً جهت ثبت نام در خبرنامه مربوط به کلیه دوره های فنی و مهندسی یک پیامک بدون متن به شماره 50002060001020 ارسال فرمائید.

"لطفا جهت اطلاع بيشتر به سايت http://www.naftir.com مراجعه فرمائيد.

"

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 91
  • بازدید کلی : 4,040